Friday 22 July 2016

Moving On



Moving On

Bismillah…

Hidup kena teruskan perjalanan...
Jatuh kena bangun semula...
Biarkan jadi sejarah..

I’ve decided to move on….
Aku kuat...insyaAllah..
Why not aku cuba terima orang yang terima aku…
Bukan aku yang mengejar mereka…
Tapi aku stop untuk kejar orang…
Aku stop dan pandang belakang…
Pandang pada seseorang yang menanti aku…

Perasaan?
Yeah….perasaan can develop…
Kalau kau boleh terima kelebihan seseorang itu..
Kau kena terima jgk kekurangan dia…
Sedangkan kau pun banyak lompangnya
y diri kau pun x sedar…
Don’t expect to get the perfect one…


Dan jangan pikir kau nak dia begini-begini…
Nak dia begitu-begitu...
kau pulak nak corakkan dia..
sedangkan dia mmg begitu begini..
Itu dia, diri dia…
Tapi kalau melibatkan attitude kau boleh tegur sikit2…
Mcm kau tak suka dia merokok, ckp…
Tak suka dia makan meggi hari2, cakap..(ok ni bab makan)
Tak suka lewat2 kan solat, kena bagitau….
sikit² perubahan ke arah kebaikan...
why not kan...

sama² moving on...
bukan perasaan je..
malah tabiat y buruk pun kita boleh tinggalkan jauh²...
ok just do it....

No comments:

Post a Comment