Tuesday 16 February 2016

Kedah



Kalau diberi pilihan tempat mana yang teringin sgt aku nak lawat
Aku jawab aku nak p Kedah….
Rindu sgt kat kedah tu….
Tempat jatuh lagi dikenang apatah lagi tempat menimba ilmu…
Haha sebab aku pernah jatuh longkang dulu kt uum…

First aku nak p lawat UUM dulu…
Memori sgt kau….
Nak p Library, tasik Guthrie, dewan MAS
Kandang Rusa…Lego (cafe)…COB...
Kolej PERWAJA, Kolej Kachi2…
Satu UUM la aku nak pusing…
Bestnya bila igt2 balik dulu…
Masa musim bunga best sgt…
Satu uum bunga kuning tu mekar….
Dan satu hal lagi nak jumpa Prof Zul…
Apa khabar agaknya dia skrg…
Mentor masa study dulu…
Dr sem satu sampai sem akhir…
Dulu dia ada bgtau sebelah mata dia dah x berapa nampak..
Nak buat operation…harap Prof aku ni sihat2 saja…








Bayangkan korg lalu kat sini....
ni la musim bunga kat uum...
sepanjang jalan berbunga...
ni jalan kt area kolej aeon 
sampai kolej MISC..
tu bas UUM yang lama...
time aku masih ada...










Kemudian nak jumpa kwn merangkap group satu mentor..
Aku rs dia sorg je kwn yg kira rapat y dok kt kedah ni..
Orgnya kecik2 perasan awet muda sentiasa… Haha….
Shazlan bin Abdul Lateff…fuh..full name aku tulis…
Dah la lost contact, blog tak update, fb x update…
Saje je ko kan
Jangan ko kahwin senyap2 dah la…

Lepas tu nak p lawat ayah angkat – kenalan arwah abah..
Anaknya nm Kak Husni…mmg lost contact…
Tak pasti tempatnya kt Kuala muda atau kota setar…
Masa awal2 dpt uum ktrg stay rumah dia…
Yang tau depan rumah dia ada TASKI ABIM…
Depan sikit dr rumahnya ada sawah padi…
Pernah sekali aku masuk Hospital Sultanah Bahiyah…
First igt kena warded tp dpt keluar mlm tu…
Tak tau tuju mana p rumah pakcik Husin ni…
Naik teksi just ckp landmark je…
Pelik bin ajaib aku dpt jumpa….
Alhamdulillah…

Yang ke-empat nak p felda Pong Selatan kt Naka…
Ni pun ayah n mak angkat jugak…Ustaz Salleh…
Program baktisiswa….tapi kami berdua…
Aku ngan mira…
Lepas habis program ada la dua kali jgk p naka ni
Naik moto…merempit...yang bestnya berjam2 atas moto…
Pinjam moto n gerak lalu kawasan lapang…
Lalu kebun getah la…
Lalu kawasan sawah…
Berhujan panas….
Bertukar2 bwk moto….
Bayangkan xde GPS langsung...
Semua ikut gerak hati, memori and tgk signboard...
Pernah satu kali ktrg sesat…bwk je moto tu…
Naik kawasan bukit….tinggi je…
Last sampai kat pintu gerbang…
Selamat datang ke Gunung Jerai…Hahaha…
aku rasa la Gunung Jerai...tak perasan apa tulisannya
Terus u-turn….tp mmg sweet memory la…
Bila balik je nenek angkat ni bekalkan ktrg buah…
Penuh raga bwk rambutan, dukong, durian...
Pasti nak lawat diorang balik…

insyaAllah….

Ingat balik macam uish gigihnya kami…













No comments:

Post a Comment