Monday 24 October 2016

Kebetulan or just my lucky day..

Assalamualaikum...

Lama sungguh tak jenguk blog...
sungguh takde masa lepas bertunang hari tu...
bz prepare tuk majlis nnt...
semoga dipermudahkan..

Nak cerita pasal kebetulan ni...
opis aku staff xla ramai...dlm 4 org je..
tu pun termasuk bos..
sorg account, sorg sales n aku admin..
tapi bila bab tukar lampu ke...mesin photostat jem ke..
hp problem ke, scan x jln ke...
Nurul..tolong buat...
almaklumla semua dah berusia...
y sales dia pun technician, tapi gayat panjat tangga...
so aku la p tukar mentol kat opis...


baru2 ni cctv no signal pulak...
panggil org datang repair tak dtg2..
seminggu dah tanpa tv cctv tu...
rupanya adapter dia rosak...
tapi bila dah tukar adapter xleh connect...
punya la si sales aku ni belek2...
last panggil aku...
Nurul...mcmmn ni...
aku pun duk la tekan2...next and next..
tup menyala...hahaha...kebetulan apakah...
diorg pun ckp...wah Nurul how you do that?
aku cuma angkat bahu sambil kembang2 hidung...kahkah

lepas tu bila bos masuk opis
beritahu dia tak yah panggil org dtg betulkan..
sbb dah elok...
bos aku pulak jenis balik awal...
dlm pukul 2.30 dia pun matikan laptop...
tb2 dia tekan cctv punya main switch tu...
tetttt no signal again...
aku pun ty knp kan...
bos ckp cctv on tapi dia x record...
dia pun duk belek2 still x boleh...huhuhu
pastu sebelum dia balik dia pesan kat aku...
Nurul nanti you try godek2...

lepas je dia keluar pintu aku pun masuk dlm tempat main switch tu...
off tv first, tarik wayar belakang...
kemudian duk tekan lama2 kat menu...
tak sampai 5 minit..tup muncul screen....
hahaha..aku gelak sorang2...
siap record on, HD on...elok semua nyala...alhamdulillah...

Akhirnya REC tu menyala jgk..
Takde kedip2 dah..kalau tak no record
terus wassap bos...done!..kihkih
adakah bakat terpendam atau hanya kebetulan...
mungkin just my luck je kot...
then diorang da risau dah...
bila aku resign nnt sape nak wat semua kerja2 ni....
pandai2 la hangpa....

ok wassalam

No comments:

Post a Comment