Selasa, 31 Disember 2013

Jadual puasa sunat 2014

*click gambar utk besarkan .. 
*sumber facebook 

Reunion secara tak sengaja...


Bismillah
29/12/2013 tarikh pertemuan kawan2 SPM batch 2004 SAMSED - secara tak sengaja di kenduri wardah... sgt seronok sbb dah lama x jumpa...masing2 dah ada kerjaya masing2....seronok bercerita sampai x sedar dekat 4 jam berada di situ...n tahniah utk pengantin baru warda &  iwan
 



Jumaat, 27 Disember 2013

Mungkinkah??


Firman Allah s.w.t :
"Setiap yang bernyawa pasti merasai mati dan sesungguhnya pahala kamu akan dibalas pada hari Kiamat."
( Surah Ali Imran ayat 185 ) 


Khamis, 26 Disember 2013

26 December 2013

 Bismillah..

ye..ye...nak bg tau hari ni birthday sy...Ucapan syukur Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk bernafas lagi hari ni..26 tahun dah Allah bg peluang hidup... dan masih di beri ruang untuk terus beribadat kepadaNya...berbakti kpd ibu tercinta...Umur makin meningkat seiring waktu yang pantas berjalan...Adakah amalan kita selama ini cukup utk kita bawa ke akhirat nnt...seiring dgn pertambahan usia adakah diri ini leka dgn dunia atau pantas mengejar syurga?
Cukupkah persediaan utk menempuh alam sana....seiring pertambahan usia makin anggkuh kah kita dgn pencipta? atau makin tundukkah kita pdNya.... sedarkah kita makin bertambahnya usia makin banyakkah amalan kita atau makin kurang?... kalamNya adakah sekadar dibaca tanpa di hayati....tanpa di ambil ikhtibar dr kisah didalamnya...
cukupkah bakti kita pada kedua ibu bapa? lahir kedunia tanpa mengenal apa2... lahir kedunia dgn kesakitan ibu tercinta...adakah kita pernah berterima kasih pada ibu y melahirkan kita....ye..sy lahir dalam sarung...means air ketuban x pecah..*tak tercapai akalmu*. sy lahir bulat dlm air dan hampir lemas....dah keluar br doktor pecahkan sarung tu...pengorbanan mak xkan sy lupa sampai bila2...sanggup bertarung nyawa demi anak tercinta...terima kasih mak lahirkan sy kat dunia...sayang mak sampai bila2...


Isnin, 23 Disember 2013

Tahniah ex-roomate


Entry kali ni nak ucap tahniahh…majlisnya semalam 22/12/2013...barakaALLAH to my ex-roomate Fatimah Azzahra’ n pasangan Muizzuddin… Semoga mahligai y dibina sentiasa disulami dgn kasih sayang..saling hormat menghormati…kekal hingga jannah…aminn…tergiang2 lagu maher zain-Barakallah….n terbayang2 cerita kita 4 tahun lepas…akhirnya jodoh hang dgn dia jg… I’m happy for you…

Acara membatalkan air sembahyang...malu2 disitu.. :)

Ambik berkat...mana tau lepas ni turn sy pulak.. :)


dgn kak ida yang dah lama x jumpa

awak....cantik..... :)

 psst...dia pun ada blog jg...Asrar Kehidupan

Jumaat, 20 Disember 2013

Rindu cintaku padamu - Nirwana band






Jarak yang memisahkan
Engkau dan aku
Terlukis sebuah rasa
Berbingkai rindu


Gelisah karnamu
Ingin di dekatmu
Suka dan duka bersamamu


Rindu rindu semakin rindu
Cinta cinta semakin cinta
Aku di sini kau di sana
Rindu rindu semakin rindu
Cinta cinta semakin cinta
Rindu cintaku padamu


Berharap esok hari
Kita bersatu
Menembus dinding waktu
Menghalang rasaku


Gelisah karnamu
Ingin di dekatmu
Suka dan duka bersamamu


Rindu rindu semakin rindu
Cinta cinta semakin cinta
Aku di sini kau di sana
Rindu rindu semakin rindu
Cinta cinta semakin cinta
Rindu cintaku padamu

Rindu rindu semakin rindu
Cinta cinta semakin cinta
Rindu cintaku padamu


Rindu rindu semakin rindu
Cinta cinta semakin cinta
Aku di sini kau di sana


Rindu rindu semakin rindu
Cinta cinta semakin cinta
Rindu cintaku padamu
Rindu cintaku padamu

Isnin, 11 November 2013

6 kelebihan mandi sebelum subuh :)


6 KELEBIHAN MANDI SEBELUM SUBUH

Menurut kajian sains, kandungan gas ozon pada waktu pagi lebih tinggi dari waktu lain. oleh itu, gas ozon ini juga amat penting untuk tubuh badan anda. jika anda mandi sebelum waktu subuh, ia bukan sahaja membersihkan malah memberikan kesegaran dan manfaat untuk tubuh badan anda. antara manfaatnya ialah :1. Kulit lebih lembut dan halus
pada waktu pagi selalunya anda akan memasang “water heater” untuk mendapatkan air yang hangat dan menghilangkan kesejukan. selepas ini, jika anda memiliki lingkaran hitam di bawah mata, mandi menggunakan air sejuk dapat mengurangkan kegelapan pada bawah mata. begitu juga dengan kuku, ia akan menjadi lebih sihat, kuat dan tidak mudah retak. kulit pula menjadi lebih lembut dan halus.

2. Melancarkan peredaran darah
jika peredaran darah anda lancar maka tubuh badan anda akan menjadi lebih sihat dan bertenaga. malah anda juga boleh melakukan aktiviti seharian tanpa rasa letih.

3. Meningkatkan kesuburan
kesihatan tubuh badan manusia akan mendapat reaksi yang positif apabila anda mandi pada waktu pagi. ia dapat meningkatkan hormon testosteron pada lelaki dan hormon estrogen untuk wanita.

4. Mengurangkan risiko darah tinggi
untuk anda yang memiliki penyakit darah tinggi, mungkin ini merupakan salah satu cara untuk anda mengurangkan penyakit anda. Insya ALLAH, dengan izin ALLAH, jika ia diamalkan selalu, penyakit anda akan pulih.

5. Mengurangkan tekanan serta tenang
air yang sejuk akan melancarkan kembali peredaran darah setelah lama berbaring. buat anda yang mengalami depresi, inilah cara yang terbaik utk anda menghilangkannya. oleh itu, ubahlah tabiat kpd mandi pagi sebelum subuh.

6. Meningkatkan sel darah putih
mandi dengan air sejuk, ia akan meningkatkan sel darah putih di dalam tubuh badan. apabila sel darah putih banyak, maka daya tahan penyakit dan tubuh badan boleh melawan virus. oleh itu, anda tidak mudah untuk dijangkiti dengan sebarang penyakit.
 
*copy & paste dr fb..tp x ingat page apa... ^-^


Isnin, 4 November 2013

Ketika Allah Memilihmu Untukku




Ketika Allah Memilihmu Untukku..

Credit: Muslimah sejati & 1001 tips suami isteri

Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin ku beri tahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Orang tua yg begitu sempurna..
Dengan cinta yg begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan..
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..

•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Karena kelak kita akan satu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi ‘kita’..

•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya..

Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah pada-Nya ta’ala..

•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah..
Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah. .
Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..
Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..

•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata2mu adalah titah untukku,
Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah hunian yg indah, yang kokoh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..

•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..
Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,
Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..
•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu.. Ridholah padaku,
Sungguh Ridhomu adalah Ridho Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..
Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku..
•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Dari Ummu Salamah, ia berkata, “Rasulullah Shallallahu’ alaihi wa Sallam bersabda : “Seorang perempuan jika meninggal dan suaminya meridhoinya, maka ia akan masuk syurga.” (HR. Ahmad dan Thabrani)

Sabtu, 21 September 2013

Ianya bermula sebagai hobi..



Assalamualaikum…
Ceria2 selalu…InsyaAllah….Alhamdulillah masih diberi kesempatan utk bernafas lagi hari ni….Sbnrnya sabtu minggu lepas 14/09/13 sy kena jd photographer tuk majlis kahwin sepupu…sbnrnya xde la pandai sgt…tekan2 je…Alhamdulillah Allah kurniakan kretiviti ni dlm diri…tapi rasanya banyak y perlu belajar…ianya bermula sebagai hobi saje…bila orang ty mn sy belajar tangkap gambar…jwpnnya x belajar kat mana2 pun..Cuma tgk hasil kerja seseorang dan ada inspirasi disitu… sebelum ni jd photog majlis bertunang sepupu…majlis sepupu je kan…bila pulak time sy ni… 
Ok ni sy share sikit gambar ms majlis kenduri sepupu tadi…tahniahhh my cousin hidayah dan syafiq... :)


Sabtu, 24 Ogos 2013

what about love



I, I'm feeling your thunder
The storm's getting closer
This rain is like fire
And my, my world's going under
And I can't remember
The reason that you cut off the lights

You're moving on, you say
Here I stay
I'll take this pain
Yeah, I can't, I can't

What about love?
What about our promises?
What about love?
You take it all and leave me nothing
What about love?
What brought us to the end?
What about love?
You cut my wings, now I am falling
What about love? [x2]

Why you're colder than winter?
You're switching the picture
You used to be perfect, yeah (yeah)
Once you're hot like the summer
Please help me remember
The reason that you said "bye bye bye"

You're moving on, you say
Here I stay
I'll take this pain
Yeah, I can't, I can't

What about love?
What about our promises?
What about love?
You take it all and leave me nothing
What about love?
What brought us to the end?
What about love?
You cut my wings, now I am falling
What about love? [x2]

Oh oh oh oh oh oh oh oh
What about, what about love?

You're moving on, you say
Here I stay
Watching every night get colder
You're moving on, you say
Here I stay
I'll take this pain
Yeah, I can't, I can't

What about love?
What about our promises?
What about love?
You take it all and leave me nothing
What about love?
What brought us to the end?
What about love?
You cut my wings, now I am falling
What about love?
What about, what about love?
What about
What about love?
What about, what about love?
What about
What about love?

Sabtu, 16 Mac 2013

Melepaskan kau pergi


Bismillah

Melepas kau pergi..
walau hati tidak merelakan..
kau dan aku sepakat
kita hanya kawan..

Melepas kau pergi
bukan keputusan y mudah
harus ambil masa utk mengalah
namun mengalah bukan beerti kalah

Melepas kau pergi
hari2 di lalui tanpa rebah
walau sukar utk di luah
biar ms yang mengubah...

Namun kini...

Melepas kau pergi..
Alhamdulillah...
aku jadi seorang y tabah
walau hakikatnya nampak lemah
tapi aku percaya pada Allah
ku pasti ada hikmah
pasrah bukan beerti menyerah
Kini yang ku kejar ialah solehah
InsyaAllah........





Isnin, 7 Januari 2013

Berdiri atas kaki sendiri or Berdikari...





Assalamualaikum
Tahun ni dgn azam y membara aku nak duk sendiri.dgn kata lain berdiri atas kaki sendiri...cewahh…lepas beberapa tahun duduk dgn abg..Alhamdulillah dipermudahkan…terima kasih kat awak tlg carikkan…hehe..walaupun mulanya akk tu x terima tp dia call kali kedua ckp dia terima…Alhamdulillah…so start packing barang…beli periuk, kipas, baldi…macam nak masuk asrama pulak..hehe…
Rumah ni ada 3 org dia nak cari lagi 2…aku lagi suka macam ni…x kenal sape2 tp jd kawan lepas tu..
Aku duk bertiga…roommates dua2 org johor..sorang tu nmnya nida…y sorg ni pun masuk serentak dgn aku…nmnya huda..hehe..hidup aku sentiasa dikelilingi petunjuk.. So coincidence… ex-roommate dulu pun huda..my sisters also huda..now I got new friend also huda…Alhamdulillah…dua orang lagi kak hajar n aizan satu bilik…Aizan student master in account…org kelantan..kak hajar pulak org terengganu..
Ok tu je nak cerita…nak bertaaruf dgn diorg pulak…ukhwah fillah y br terbina..
Sekian…

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...