Wednesday 13 July 2016

Raya...

Alhamdulillah dah lebih seminggu kita raya..
baru sempat tgk blog...

dah 4 tahun raya tanpa abah...
tahun ni walaupun abg2 kakak2 raya sebelah mertua diorang
tapi ttp meriah...
aku amik cuti awal...
hari jumaat bwk mak p pasar pagi...
huish ramai jgk orang shopping barang...
mak pun sama...bila aku jln laju sikit toleh belakang mak takde...
rupanya singgah beli barang...
dua tiga kali jgk la aku tarik mak aku balik...
haha bukan apa, lepas tu nk shopping g pekan pulak...

sebenarnya tahun ni xde perasaan pun nak beli baju raya...
tapi akhirnya beli la jgk...
hari sabtu pukul 9 aku dah keluar p pekan...
nasib musim perayaan kedai baju tu bukak awal..
kalau p lewat susah nak jumpa parking...
ramai sungguh orang...
tiga kedai je aku masuk, dapat baju y berkenan terus balik...
aku ni mudah je...
set apa yang nak di beli, tuju kedai mana, pilih yang berkenan..
dapat terus balik...takde nak lencong2...
hahaha...simple kan..senang laki cek nanti...kihkih

raya ni dapatla jumpa cik kiwi...
setelah lama memendam rindu...hahaha
lama duk lepak rumah dia...
rajin cik kiwi tahun ni masak spageti...
bukan senang nak rasa air tgn teacher comel ni...
lepas tu p raya rumah bal, sambil2 lawat baby yasmeen...
tak ngeti cek nak pegang2 baby kecik ni...
lain la baby sendiri kan..kan.... kihkih
balik tu antar cik kiwi balik...
dapat la anak pokok betik, mak cik kiwi bagi...
lepas tu dapat 3 biji buah betik...
ha cerita di sebalik pokok betik...
hampir2 je aku nak panjat pokok tu...
tgk kiri tgk kanan...siap dpt support dr cik kiwi lagi...
pikir2....weh aku pakai baju kurung kot...
last2 nampak adik cik kiwi...
suruh la hafizi ni amikkan...
tu puas hati dapat jgk akhirnya....
haha sbb aku mmg suka makan buah betik...
that's why muka gembira akhirnya dapat jgk....

hehe okla tu je la...

selamat hari raya
maaf zahir batin

تَقَبَّلَ اللّهُ مِنَّ وَ مِنْكُمْ (taqabalallahu minna wa minkum)
-May Allah accept good deeds from us and you-

No comments:

Post a Comment