Friday 6 May 2016

Syadiq aka iman...

Bismillah

tahun ni syadiq exam SPM...
kejap je masa berlalu...
dah tinggi dari makcik dia...
dia lahir tahun 1999..
masa tu aku darjah 6..
abah amik dr sekolah agama...
terus pusing pantai beli sate..
muka abah happy je masa tu..
cakap akk da selamat bersalin...


syadiq ni kira manja jgk la...
almaklum cucu sulong...
masa kecik dia minat sgt ultraman...
dr patung kecik sampai ke besar dia ada...
carta salasilah ultraman pun dia ada...
siap tampal kat bilik dia lagi...

aku ngan akk sorg ni mmg rapat
suka sembang sambil baring kt katil single tu..
nanti tetiba syadiq ni datang terus menyelit tgh2..
nak dgr jgk org borak..
pastu siap pegang tgn ktrg..
kelakar pun ada...
selalu ckp ngan dia..
"adiq tgkla besar nnt ktrg cter camne perangai dia kecik2.."
rasanya sampai drjh 6 la perangai dia gitu..
rapat ngan makcik dia ni..

ada satu kes lepas rumah buat kenduri kawen..
semua kena tidur kt ruang tamu...
bersempit2 la ktrg kena tdiur kt depan..
syadiq ni dia penakut..
so dia tdo sambil dua tgn genggam tgn aku...
pejam mata rapat2...gigil2 je dia..
haha...tapi mlm tu mmg seram kot...
ada citer disebalik tu...

tapi start sekolah men dia dah kurang nk nyelit2 ngan kitorang...
dah besar kan..malu tu dah ada...
tapi dia x ngam ngan adik perempuan aku..
selalu mcm nak gaduh..hehe
bila pikir2 balik adik aku ngan syadiq beza 9 tahun..
adik dia pulak beza 9 tahun jgk dgn dia...
mcm adik beradik je bila jln sama...

tapi satu je x berubah dia ni...
perangai dia yang suka dibuat2 tu...
haha ni family je tau...
kat luar control macho...

sekarang ni anak2 buah dah lagi tinggi dr aku...
nak buat camne makcik dia rendah....
k da...
-_-






No comments:

Post a Comment