Rabu, 18 Mei 2016

Kucing

Assalamualaikum...

kali ni nak cerita pasal kucing...
kucing binatang paling comel kot...
boleh jadi peneman bila sorang2...
dahla manja, gebu, boleh ajak sembang...
pastu biasa tgk org y suka kucing ni seorang yang penyayang...
macam cikgu kiwi...hehe
rumah dia banyakkkk kucing...

aku suka tgk kucing....kalau tgk sekali ya Allah comelnya...
lagi2 tgk kt fb oh my jep...
paus berbulu..kucing2 y ummi tu bela semua comel2...
tapi sayangnya kan....
aku....
sebenarnya takut kucing!!


ntah mungkin dlm family mak takut kucing...
jadinya kitorang adik beradik pun x berani ngan kucing
dulu jiran banyak bela kucing....
tapiii kucing tu suka membuang bawah rumah...
baunya harum semerbak ke rumah kami...
dari takut kucing jadi x suka kucing...huhu..
tapi bukan la sampai sanggup mendera kucing...
tu namanya x perikemanusiaan...
mak ckp lau nk bagi makan kucing,
p letak jauh2....

baru2 ni balik kg ada la anak kucing orang buang kt rumah mak...
pastu ttb x perasan dia masuk kt dapur...
aku x perasan...
tetiba mcm ada benda berbulu kat kaki...
aku apa lagi melompat terus lari sambil menjerit...
kus semangat.... rs mcm lawak tp perasaan org takut kucing ni lain...
da tenang baru p dapur balik halau keluar....
tu pun syuh2 sambil tepuk tgn dr jauh je....

satu lagi masa tgh panjat kerusi balut buah pelam...
tgh elok balut nk turun elok je kucing tu tawaf kerusi...
sampai rayu2 kat anak buah suh ambik...
nak nangis kot... -_-'

inilah yang dikatakan fobia takut kucing...
nama saintifiknya ailurophobia

tapi tgk kucing mmg la rs comel je...
mesti orang x pahamkan kenapa perlu takut pada kucing...
ntah la.... aku rs kalau tersentuh dia rs lembut sgt...
pastu macam rasa semua tulang2 dia...
lagi kalau nampak dia sengeh nampak taring
belum dia tunjuk kuku lagi...
huish penat imagin nih...

jauh sekali nk benci makhluk Allah paling comel ni...
susah2 korang search je apa maksud ailurophobia tuh...
ada setengah mmg teruk, aku biasa2 je kot..
insyaAllah...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...