Tuesday 5 April 2016

Braces

Bismillah...

01 April 2016
Tarikh ni genap setahun pakai braces...
genap jgk setahun GST...
Happy birthday GST...haha

camne ttb nak wat braces kan...
sbb pengalaman aku dr sek asik kena ejek je...
tapi sabar je la kan...
satu lagi sbb nk betulkan susunan gg..
ni bukan kes nak ubah ciptaan ok...
sbb gg aku dulu terlajak kedepan..huhu
mak pun dah banyak kali suh wat braces....

braces ada jenis2 dia...
> Traditional Braces / Conventional
> Damon Braces / self ligating braces
> Clear..

kalau ikutkan banyak lagi jenis2 dia...
tapi ni je yang aku tau..
aku pasang damon braces
harga mahal sikit la dr conventional..
sbb aku x suka kaler2..haha



survey banyak klinik last terbukak hati p klinik ni
DSR SMILE SUBANG BESTARI..
Dentist Dr. Intan dan Dr.Shah..
Selama ni aku x pernah suka klinik gg..
tapi dentist baik, lembut je ckp..
lama2 aku jadi suka p klinik gg..haha
x sabar2 nak p next appointment...
yang paling best ms awal2 kena cabut gg..
2 batang gigi kena cabut...
selang seminggu la..
x boleh cabut 2 terus...pengsan karang..haha
langsung x sakit...sbb da kena bius..
mcm best je bila cabut gg...
haha... tp lepas tu ko x rasa hidung sendiri...
kebas kesan bius...

mula2 pakai braces ni mmg x biasa...
asyik kena ulser je...
bukan satu kadang sekali tiga ulser dlm mulut..
tapi biasala lama2 ok je...
dan x sakit...
sengal2 bila lepas seminggu appointment
sbb doktor ketatkan dawai braces tu..
pastu kembali mkn mcm biasa...

kos?
First Appointment.
Cabut gg dua batang:RM160.00
Scaling: RM130.00
Acuan: RM50.00
X-ray atas bwh: RM200.00 

Damon braces: RM7,000.00
D/payment: RM2,000.00
Bulan2 appointment: RM300.00 / 18 bulan

Sekarang...alhamdulillah...
banyak perubahan gg aku ni...
cuma still nampak gg rongak...
take time tunggu rapat semua...

terima kasih Allah...beri peluang tuk rasa semua ni...
terima kasih mak..support anak mak ni...
terima kasih ex2 aku dulu...terima aku seadanya...
haha...












No comments:

Post a Comment