Ahad, 20 Disember 2015

Hobi yang pudar…



satu kotak komik...ada satu kotak lagi..ni hobi dr zaman study...


Bismillah…
Korang pernah tak ada satu hobi…
Tp hobi tu perlahan2 hilang dek masa…
Seiring peningkatan umur…
Hobi aku dulu banyak…
Antaranya main badminton,
Berbasikal,
Panjat pokok,
Tulis cerpen…
Tangkap gambar….
kumpul buku...
Membaca…

Nah banyak betul hobi…
Berbasikal dah bukan hobi sbb basikal pun xde…
Panjat pokok dah kena larang…
Sbb tukar title dr budak2 ke remaja ke dewasa…

Tulis cerpen nih hobi yang makin pudar dek zaman
Dulu siap ada buku tulis cerpen…
Tulis cerpen kena imaginasi tinggi…
Ada satu cerpen kitorang tulis pasal masa depan..
Yang kelakar masa depan tu tahun sekarang 2015…
Tapi tgk la apa pun xde seperti yang kita imaginkan..
Heh impian tu ttp ada..
Siap nm aurora lagi…
Punya gigih cari nama2 saintifik tuk bagi nama pada watak…
Kakak sampai menang pertandingan menulis cerpen…
 Awal2 blog pun ada tulis cerpen…
Tapi tergantung…terhenti takat tu je..

Tangkap gambar…
Hmm yang ni kejap ada kejap xde…
Hehe…
Orang kata dimana ada kemahuan disitu ada jalan
Tapi kalau malas apa pun x jadi kan
Kamera xde…kalau ada insyaAllah ada koleksinya…

kumpul buku...
still on going...
apa2 yang menarik perhatian...
bila kumpul buku pasti seiring dengan tabiat membaca kan...

Membaca pulak….
Ini bukan hobi tapi kena jadikan tabiat…
Membaca amalan mulia…
Bacalah walaupun sekeping flyers…
Tu je la kali ni…
Wassalam…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...