Isnin, 18 Ogos 2014

weekend yang gembira

Assalamualaikum...

tajuk mmg weekend yang gembira...
sbb tiap kali weekend mmg balik kampung...
Alhamdulillah...
bukan untuk berjimba2..
bukan hanya duduk goyang kaki..
bukan untuk rasa masakan mak tiap minggu..
bukan sbb anak manja....
nope...
tapi mmg banyak kerja..
lagi2 nak dekat kenduri ni...
banyak kerja menanti....
xde masa nak berjimba2...
goyang kaki pun x sempat..
malah sakit kaki ada...
operasi bilik atas...
operasi bilik bawah...
operasi bilik pakaian...
sambil2 jaga atuk...
belum lagi operasi luar rumah...

bila orang tanya boleh x kalau x balik kampung hujung minggu ni?
jawapan mmg x boleh...
alasan...tanggungjawab pada mak tu yang utama...
pelik ke kalau aku ckp banyak kerja kat kampung?
pelik ke kalau isnin selasa aku penat memanjang?
sakit badan luka sana sini...
perkara biasa la kan bila dah banyak kerja...huu


seingat aku sejak ada kereta, boleh kira dengan jari weekend yang x balik kampung...
dan aku mmg terpaksa lupakan hujung minggu dgn kawan2
xde masa untuk diri sendiri...
mak bukan bertambah muda...
bukankah menatap wajah ibu itu menambahkan pahala...
sementara bujang masa hujung minggu terpaksa dikorbankan...
InsyaAllah...semoga Allah nilai usaha yang x seberapa ni...
dan aku gembira......sgt gembira dpt gembirakan ibu...
Alhamdulillah




 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...