Tuesday 12 August 2014

bangunan dua tanda


mlm td aku bermimpi
bermimpi aku disuatu tempat
yang tidak asing
yang pasti aku akan jadi penghuninya
'bandar' yang semakin hari semakin ramai penghuni...
terpacak dua tanda disetiap bangunan...

aku berdiri di suatu tiang...
ku perhatikan sekeliling
'bandar' itu gelap..
sunyi....
muka mereka sedih.....
lalu pantas saja aku bertanya...
kenapa begitu gelap disini...
sunyi...sejuk...
lalu tahu apa jawapan pakcik itu...

"kerana dosa kami...
dan sekarang kami berharap dr doa anak2 kami..
dari saudara2 kami..."
lalu aku segera menadah tgn...
kusedekahkan Fatihah pada semua ahli dlm 'bandar' itu...

alangkah terkejutnya aku...
tiba2 'bandar' itu menjadi kawasan y terang sekali...
sedih berganti gembira...
muncul ramai orang yg tidak kukenali....

namun di celah2 ramai...
aku tidak jumpa dimana
ayah.....

Al-Fatihah untuk arwah Abah - Hj Osman bin Yusof / Hj Abdul Karim

-bandar yang setiap hari semakin ramai penghuni adalah kubur-

*mimpi yang mmg aku alami...tiada paksaan untuk anda percaya...

No comments:

Post a Comment