Monday 14 July 2014

Along pahang aka Pak Long




Assalamualaikum
Yeay..hari ni cuti…
Tghhari along pahang datang…
Yakni..abang pada mak aku yang duk kat pahang..
Lepas mak balik baru boleh keluar p pekan
Bawak acu gunting rambut, masuk duit kat tabung haji,
Beli barang dapur…
Actually balik tu mmg dah penat…
Rest sekejap pastu masuk dapur…
Masak untuk juadah berbuka…
Dapatlah ikan siakap masak asam, gulai ikan keli…
Tgk jam dah pukul 6.30…
Ok siap..
Baru je nak duduk…tiba2 pak long cakap jom buat mee bandung
“Along ajar…sekejap je buat ni…”
aku xleh wat muka toya dah…angguk jela x bole geleng…
bahan mmg simple..
 bawang merah
 bawang putih
 halia
 serai
 cili kering
 tepung gandum

tu je pun…aku dah penat aku blend semua sekali kecuali tepung tu…
dah mendidih baru masuk tepung…perisakan dgn garam n gula..
celur mee..hiasannya daun sup, bawang goreng, telur rebus,
siap…

time berbuka x sentuh nasi dah…huhu…tu citer sehari pak long aku ada di rumah…

bersambung.....
.
.
.
.
.
.
.
err esoknya along pun balik lepas shopping tikar 3 keping RM100 ... haha
k bye





No comments:

Post a Comment