Selasa, 22 April 2014

Kosong



Kosong..

Perasaan jd kosong..x menentu…
Please don’t ask why? What happen?
I feel like something missing inside…
Hard to breath...
Hard to explain...

Try to hidden somewhere…
Try to make distance from everything…
Try to burn all feeling…
Try to ‘diam seribu bahasa’…

Is it a symptom for broken heart?
is it a symptom of depression?
I dont know..
Just let me being like this..
Give me space.. 

Tired...really tired...


Khamis, 17 April 2014

Today's -birthday...

Today's -birthday...

Hooyehh..happy birthday to you.. Yang ke 27....yes you still in here..(sambil jari tunjuk kat hati)...

Selasa, 15 April 2014

Berbakti pd tanah

Siapa yang suka berkebun? Kalau anda suka berkebun kita geng... 
gmbr ni hy 4 jenis sayur tapi yang kami tanam ,cili, jagung, petola, 
tomato, timun jepun, kangkung, keledek, ulam raja dan juga tembikai susu.. 
Best bila berbakti pada tanah lagi2 bila mengeluarkan hasil..seronok bukan..
jom mulakan sekarang..Sesuatu yang boleh kita fikirkan demi kesihatan diri 
dan keluarga kita. Jom mulakan dengan bertanam sendiri sayur dan buah di rumah... 
suka follow this page jomtanamsendiri

Tak sabar tunggu hasil...sy akan update nnt k.. 


"Negara yang memusnahkan tanahnya menghancurkan negaranya sendiri"
-Franklin Roosevelt-




Isnin, 14 April 2014

DAVID ARCHULETA "Crush"







"Crush"
I hung up the phone tonight
Something happened for the first time
Deep inside it was a rush
What a rush

'Cause the possibility
That you would ever feel the same way about me
It's just too much
Just too much

Why do I keep running from the truth?
All I ever think about is you

You got me hypnotized
So mesmerized
And I've just got to know

[Chorus:]
Do you ever think
When you're all alone
All that we could be?
Where this thing could go?
Am I crazy or falling in love?
Is it real or just another crush?


Do you catch a breath
When I look at you?
Are you holding back
Like the way you do?
'Cause I'm trying, trying to walk away
But I know this crush ain't going away
Going away

Has it ever crossed your mind
When we're hanging,
Spending time, girl, are we just friends?
Is there more? Is there more? (Is there more)

See it's a chance we've gotta take
'Cause I believe that we can make
This into something that'll last
Last forever, forever

[Chorus]

Why do I keep running from the truth? (why do I keep running?)
All I ever think about is you (all I ever think about)

You got me hypnotized (hypnotized)
So mesmerized (mesmerized)
And I've just got to know

Do you ever think (ever think)
When you're all alone (all alone)
All that we could be,
Where this thing could go (go)
Am I crazy or falling in love, (crazy)
Is this real or just another crush (another crush)

Do you catch a breath,
When I look at you,
Are you holding back,
Like the way I do,
'Cause I'm trying, trying to walk away,
But I know this crush ain't going away ya ya ya yaaa
(this crush ain't) going away ya ya ya yaaa
(goin' away) going away ya ya ya yaaa

(when you're all alone
All that we could be,
Where this thing could go)
Going away ya ya ya yaaa

Sabtu, 12 April 2014

Ma makna??

Assalamualaikum
Pernah x korg menyimpan perasaan y begitu lama..dan perasaan tu x pernah hilang...still ada disitu.. Mustahil atau x?...
Knp dr dulu aku x bole berdepan langsung dgn dia sampai skrg..10 tahun da berlalu..aku masih begini... Dia juga begitu x bole berdepan dgn aku..aku jd gugup..kalau boleh mesti nak mengelak...dan skrg bila aku berterus terang aku x tau maksud perasaan aku ni...dia jg begitu...
Dan dia bertanya adakah perlu aku kekalkan perasaan itu... Aku pun x tau jwpn y pasti...bukan nak ckp jatuh cinta tp aku jd gugup..nak larikan diri..segan..dan berdebar2... Ma makna??
Knp kami saling melarikan diri???
K bye

Rabu, 9 April 2014

Air oh Air



Assalamualaikum

Pon pon…wah lama jgk tak update blog kan.. apa cerita…banyakkk..
Antaranya kes water rationing… huhu.. payah oo xdok ayaq..tangki ada..tp cuma bertahan sehari setengah..sehari setengah lagi pandai2 la cari
sumber air..
So org ckp sediakanlah payung sebelum hujan…time ada air tadah banyak2... 
simpan utk jaminan esok hari..hehe.. tp bertahan ke korg guna satu
baldi air je..tu yang kena tadah berbaldi-baldi..
Tp sebenarnya pendapat sy xde air ni sbg satu ujian…kita akan dpt selami kesusahan mereka y xde air..contohnya di Somalia.. y mmg mengalami krisis air..
yang dilaporkan hujan tidak pernah turun sejak tahun 2009...
(laporan tahun 2011) 
Alhamdulillah negara kita negara y sentiasa ada hujan 
jadi jangan merungut..
Pandang dr sudut positive..InsyaAllah dan kita akan rs lebih bersyukur.. 
jika anda rs diri anda tidak bernasib baik..
fikirkan ada lagi insan yang lebih tidak bernasib baik dr anda..



Jumaat, 4 April 2014

Ayah - soufie



Ayah - soufie

Sungguh sedih nasib seorang anak
Tak dapat melihat lagi senyuman ayahnya
Yang ada hanya cahaya senja
Membawa kenangan lalu

Sungguh hiba hati seorang anak
Tak dapat menyentuh lagi tangan ayahnya
Yang ada hanya lembaran malam
Menusuk ratapan pilu


Ayah.....
aku terlalu rindu
Tak dapat ku luahkan
Tak terbendung


Tuhan...
Gugurkanlah dosanya
Seperti hujan yang menitis
Air mata ini yang tak tertahan lagi


Sungguh hiba hati seorang anak
Tak dapat menyentuh lagi tangan ayahnya
Yang ada hanya lembaran malam
Menusuk ratapan pilu


Ayah.........
Aku terlalu rindu
Tak dapat ku luahkan
Tak terbendung


Tuhan............
Gugurkanlah dosanya
Seperti hujan yang menitis
Air mata ini yang tak tertahan lagi


Andai kau masih ada
Aku bersujud di kakimu
Dan terus di sini
Ayah



Download lagu ayah - soufies

Miss you so much Abah.. Al-Fatihah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...