Rabu, 26 Mac 2014

KETIKA CINTA TAK HARUS MEMILIKI




KETIKA CINTA TAK HARUS MEMILIKI

Pernahkah engkau merasakan kesedihan ketika engkau tetap mencintai seseorang,
Meski engkau tahu dia sudah tidak sendiri lagi dan cintamu tidak mungkin berbalas?


Pernahkah engkau merasakan ketika engkau sanggup melakukan apa saja demi seseorang yang engkau cintai,
Meski engkau tahu dia tetap pergi dan takkan pernah kembali lagi?


Pernahkah engkau merasakan hebatnya cinta?
Ketika engkau tetap tersenyum ketika terluka.
Ketika engkau tetap bahagia walau didalam hati menangis.
Ketika engkau tetap tersenyum disaat perpisahan.


Jujur aku pernah merasakannya..!!
Tapi aku mampu tersenyum meski hatiku terluka.
Karena aku yakin Allah tidak menciptakan dia untukku.


Aku pernah menangis ketika bahagia.
Karena aku takut kebahagiaan cinta itu akan sirna begitu saja.


Aku pernah bersedih ketika bersamanya.
Karena aku takut akan kehilangan dia pada suatu hari nanti.


Aku juga pernah tersenyum manis ketika berpisah dengannya.
Karena sekali lagi, aku percaya cinta tak harus memiliki.
Dan aku yakin Allah pasti telah menyiapkan cinta yang lain untukku.


Jujur pula aku tetap bisa mencintainya.
Meski dia tak dapat aku rengkuh dalam kehidupanku.
Karena cinta memang bukan hanya ada di dalam raga.
Akan tetapi selalu bersemayam didalam jiwa.


Semua orang pasti pernah merasakan cinta.
Baik itu dari kedua orang tua.
Dari seorang sahabat.
Ataupun dari pasangan hidupnya.


Untukmu yang sedang jatuh cinta.

Rawatlah cintamu dengan sebaik-baiknya.Karena pada hakekatnya cinta itu sangat indah. Tetaplah berhubungan di jalan-Nya. Jangan jadikan cintamu menjadi fitnah. Tapi jadikan cinta sebagai barokah.


Untukmu yang terluka karena cinta.

Hidup itu bagaikan roda yang terus berputar.
Suatu saat akan berada di bawah dan hidup terasa begitu sulit.
Bersabar dan berdoalah karena cinta yang lain akan datang dan menghampirimu.


Untukmu yang tidak percaya akan cinta.

Bukalah pintu hatimu. Janganlah menutup mata akan kehadiran cinta yang ada di dunia.
Karena cinta yang suci akan membuat hidupmu menjadi ceria dan bahagia.


Untukmu yang mendambakan cinta.

Bersabarlah dalam penantian kehadirannya. Karena cinta yang indah tidak terjadi dalam waktu sekejap. 


Percayalah Allah telah mempersiapkan pasangan terbaik untukmu.
Insyaallah.


copy and paste from fb  ~*•.Sebelum Engkau Halal BagiKu.•*~




Selasa, 18 Mac 2014

Book Wishlist 2014

Bismillah
Dlm proses nak membeli buku2 nih...
oh peliss sape2 yang x tau nak guna baucar buku tu kemana meh sedekah kat cek na...
saving2.... mesti kena dapatkan... berusaha!!
ehem2..kalau lah hantaran cek dpt buku2 nih kan best...senyum lebar la...
-mood berangan-








Rabu, 12 Mac 2014

Hanya kenangan

Kereta dan perempuan

ni time br keluar bengkel..sbb kes org hentam dr belakang

Bismillah
sebut pasal kereta dan pemandu kereta tersebut seorang perempuan mesti lelaki akan pandang sebelah mata kan... kalau depan kita tu kereta terkedek2 dah potong mesti dlm hati huh perempuan...
tak bagi signal..huh perempuan... bawak slow..huh perempuan.. jap2...sepanjang aku bwk kereta byk jgk yang aku jumpa lelaki mcm ni..tp x semua la... mcm kena buli pulak perempuan ni....mmg x dinafikan 
kebanyakan perempuan slow sikit bwk kereta...xnak mengalah...aku ckp berdasarkan pengalaman... aku juga seorang pemandu...sebagai pemandu yang berhemah..hehe...tp sakit hati kalau tgh 
bwk kereta di lorong laju depan kita ada la satu kereta bwk slow..
dah tau slow duduk la line kiri... 
lagi2 kalau dia pakai kete mahal..xnak mengalah dgn kete 
aku yang hanya keluaran proton.. 
dah kita bg signal nak duk line kiri, tb2 dia pecut...huh sabar sungguh... pastu x lama lepas tu slow balik..
.. tp aku igt pesan abg2 aku..."kamu perempuan..jgn biasa main cucuk2...apa2 bole jadi"...so banyakkan istigfar ye kawan2... rumah x lari kemana.. insyaAllah pandu perlahan jiwa selamat... pemanduan 
aku banyak dipengaruhi oleh cara abg2 aku memandu...tgk la adik sapa...hehe.
.tp aku masih sayang 
nyawa tau...so jgn memandu 
ikut mood anda...peringatan utk diri sendiri jgk..
tp bila sebut pasal enjin ke...tayar pancit ke..aku surrender...hehe..
nak dijadikan cerita tayar kereta aku pancit dlm perjalanan nak balik kg... 
punyalah lama tunggu abg dtg...last2 ckp dlm hati..aku bole jgk..so bukak bonet...
nak keluarkan tayar..ttb terpandang org kedai tepi jln tu..
dan mulut aku dgn ringannya...boleh tolong tak? aku mengaku aku mengalah sebelum mencuba...
tp lastly kena hantar kedai jgk...sbb tyr tu xleh tanggal...
 tgk..4 org lelaki cb utk menarik keluar tayar tu pun gagal apatah aku seorang perempuan... 
hantar kedai dia just pasang tubeless je..
yang kelakarnya aku beriya ty abg..tu je ke long..mcm tu je?..mati2 igt kena ganti satu tayar...
kesimpulannya..walau anda seorang perempuan mesti tau sikit2 bab kereta...
xdela senang kena tipu sbb perempuan ni hy tau bwk je kereta tu...mcm aku ^_* 
sekian


Selasa, 11 Mac 2014

Let It Go - Frozen

The snow glows white on the mountain tonight
Not a footprint to be seen.
A kingdom of isolation,
and it looks like I'm the Queen

The wind is howling like this swirling storm inside
Couldn't keep it in;
Heaven knows I've tried

Don't let them in,
don't let them see
Be the good girl you always have to be
Conceal, don't feel,
don't let them know
Well now they know

Let it go, let it go
Can't hold it back anymore
Let it go, let it go
Turn away and slam the door

I don't care
what they're going to say
Let the storm rage on.
The cold never bothered me anyway

It's funny how some distance
Makes everything seem small
And the fears that once controlled me

Can't get to me at all
It's time to see what I can do
To test the limits and break through
No right, no wrong, no rules for me,
I'm free!

Let it go, let it go
I am one with the wind and sky
Let it go, let it go
You'll never see me cry
Here I stand
And here I'll stay
Let the storm rage on

My power flurries through the air into the ground
My soul is spiraling in frozen fractals all around
And one thought crystallizes like an icy blast
I'm never going back, the past is in the past

Let it go, let it go
And I'll rise like the break of dawn
Let it go, let it go
That perfect girl is gone
Here I stand
In the light of day
Let the storm rage on

The cold never bothered me anyway!


Dia dan aku..

Walau perkara itu sudah lama berlalu tp tipulah kalau langsung terus hilang perasaan itu..bukan sekejap..tetapi hampir 6 tahun..berjanji setia namun putus jua.. Sekarang terima berita kau sudah berdua..ye aku senyum gembira kau sudah bertemu pengganti ku..aku saja disini masih sendiri...kadang ingin saja ku menangis dibahu seseorang namun menangis untuk apa...Mungkin jauh disudut hati terkilan kerana disampingmu bukan diriku...utk apa ditangisi pada y bukan hak kita...stay strong!!.. Hidup perlu diteruskan... Walau hakikatnya aku seakan cuba utk keluar dr kegelapan yang ku cipta sendiri...
Sometimes you just want to stay quietly and hope he changed and he doesn't know that the decision you make just to know his sincerity... But until end he didn't realized....


Sabtu, 8 Mac 2014

Hilang


Sekarang ni aku ngah gila layan lagu hilang - najwa latif.. part chorus je y hapal..
lagi2 time jem pagi2 nak p kerja..pasang lagu ni...
karok sorg2 walaupun suara tu x sedap langsung...
pedulik..bukan orang dgr kan...kan...time2 stress lantunkan suara
anda sekuat mungkin..pitching lari x lari belakang kira..
kadang2 aku layankan jgk benda2 camni...walaupun aku tau lagho...
tapi biarlah berpada2..akan ada tb2 hati terdetik..ini ke y aku cari?
so automatik tangan aku akan tukar siaran...pasang cd quran...
tp aku ni manusia biasa yang kadang2 leka dgn dunia..
nyanyi2 jgk tp quran jgn lupa baca...orait!

nah lirik..

Aku hilang diriku
Sementara mengejar kamu
Aku hilang nyawaku
Kerna ku mahu cintamu

Dan aku hilang.. hilang

Dari cintamu
Dari hidupmu
Dari segala-galanya
Dari cintamu
Dari hidupmu
Dari segala-galanya
Milikmu Wohooo.. Milikmu

Aku ingin kau tahu
Dan sedar kewujudanku
Aku inginkan kamu
Lebih dari yang kau tahu

Dan aku hilang.. hilang

Dari cintamu
Dari hidupmu
Dari segala-galanya
Dari cintamu
Dari hidupmu
Dari segala-galanya
Milikmu Wohooo.. Milikmu

Dan mungkin kau takkan pernah sedari aku
Dan mungkin kau takkan sedar kewujudanku
Tapi ku ingin kau tahu ku akan mencintaimu

Dan aku hilang.. hilang

Dari cintamu
Dari hidupmu
Dari segala-galanya
Dari cintamu
Dari hidupmu
Dari segala-galanya

Milikmu Wohooo.. Milikmu
Milikmu Wohooo.. Milikmu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...