Rabu, 26 Februari 2014

Berdua lebih baik..

Ya..title nak gah saja...Hakikatnya aku masih sendiri...sendiri dlm konteks single and available...no boyfriend..Tp aku masih punya mak abg2 kakak2 adik2... Sound so many right...i got 4 brothers 3 sisters and 1 younger sister 1 younger brother..4 sister in law..2 brother in law and 8 nieces.... So apa la sgt...abg kakak ramai..happy family... Tp kadang2 sentap jgkla bila ada mulut2 yang xde insurans ni ckp kau tu x laku..umur makin bertambah...andalusia la.. kau igt urusan jodoh tu kau yang tentukan... Tu urusan Allah taala.. Sape kata x berusaha..dah jodoh tu x sampai lagi...
tp sabar..cool...chill...InsyaAllah ada... Allah da tentukan dan perancangan Allah tu sgt bagus... So kita xde hak utk mempertikaikan kuasa Allah... Sabar dan teruskan berdoa...

Mak : Sape2 y dtg meminang y baik akhlaknya..x tinggal solat mak terima...xde alasan lg...
Aku : .............gulp...

Selasa, 25 Februari 2014

Alasan untuk Bahagia - Asfan

Alasan untuk Bahagia - Asfan
 
Seperti mentari kan hilang
Mengikut jejakku menghapus bayangmu
Teruslah ku membawa cinta
Jauh dariku jauh darimu

Dan tak bisaku mengerti
Semua terjadi harus begini
Kini yang tinggal hanya
Sisa-sisa kisah yang terindah

Dan hitam tiba membawa derita
Sejujurnya masih ada rasa cinta
Yang tak akan putus
Kerna alasanmu untukku bahagia

Seharusnya kau sedari
Separuh jiwaku akan mati
Yang tinggal hanya
Alasan untuk bahagia


Selasa, 18 Februari 2014

Rajin vs malas

Dlm diri manusia ni mmg ada sifat malas...tp kalau di didik sejak kecil sifat rajin ianya akan menggantikan sifat malas...dan y teruknya malas seseorang itu akan dibawa kemana sahaja kalau dia tidak berubah menjadi seorang y rajin... Orang y rajin nmpk benda bersepah dpn mata sgt menyakitkan hati...dan alangkah sakitnya hati jika antara kwn2 y lain hy dia seorang y rajin... Sedangkan hidup berperaturan dan pengemas itu melambangkan sikap org islam itu sendiri... Rumah contohnya..andai halaman rumah penuh dgn daun kering,kasut bersepah tdk bersusun..kertas iklan berteraburan...malah rumah bujang anak dara..sungguh memalukan..cukuplah sekadar melihat halaman rumah bole melambangkan peribadi isi rumah tersebut...apatah lagi jika melangkah masuk ke dlmnya...hy mampu geleng kepala... Jika dia boleh dressing cantik dr kepala hingga kaki namun rumah bersepah bagaikan stor..maaf gadis seperti inikah y anda cari wahai lelaki....
Bg wanita pula mampukah anda berubah seratus peratus jika sudah berkahwin nnti...mungkin ya..tp jika sikap malas itu tdk diubah dr skrg mungkin rajin anda hy bertahan seminggu ataupun sebulan..maka anda kembali pd sikap lama... Susah sgt ke utk membasuh satu mug cwn y anda gunakan lalu tinggalkan utk berhari2...malah periuk kuali y ditinggalkan begitu saja..dimana tanggungjwb anda..krn ada sorg y rajin maka anda tdk kisah krn org itu ada utk membasuhnya... Dan dgn mudah anda mengatakan "sy x pandai mengemas"
Sepatutnya rumahku syurgaku...namun dimanakah nilai rumahku syurgaku itu andai anda tidak berusaha utk mencapainya....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...