Isnin, 27 Januari 2014

si lepat pisang

Salam...
Smlm dgn ringan tulangnya aku bantu my roomates wat kuih..sbb dia ada pertandingan kt opis dan dia mintak tlg... Sejujurnya aku pun x berapa pandai nk wat kuih...tp sbb selalu tgk mak buat kan...bolehla lau setakat cekodok pisang tu...hehe..dia cadang nk wat lepat pisang... First segala bahan dia y prepare...
sy tlg lipat daun pisang tu je..then bila da siap kukus, lepat tu x jd..dia sgt frust..jam da pukul 10.40.
.pastu dia nk tukar plan b...aku da siap nk tdo tp memikirkan kekecewaan dia so aku bangun...
huda..kita xleh give up
..second try...kali ni aku y bancuh semua bahan...kul 11 kukus n dlm setengah 
jam siap...
hasilnya... Alhamdulillah.. 
Plan b dia rebus ubi n masak sambal...ttb cam sedap je sambal tu..
aku pun jom wat nasi lemak..haha...
Pg td pun aku jgk y tlg wat goreng pisang tu..
Aku ckp betulkan niat...buat ni bukan utk menang tp untuk sedekah bg org mkn..
..now waiting the results...



 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...