Isnin, 13 Januari 2014

Electric Shock

"Static electric" sparks can be irritating and their cause sometimes seems mysterious. Most people have encountered painful car-door sparks, as well as those wintertime sparks from doorknobs and large metal objects. What causes these? What can be done to stop them? 
copy n paste from

Shocks are usually only felt if your body is charged to over about 4000V, and you touch something conductive (like metals or water, or other people).  


Bismillah...

pernah dgr electric shock?.. sakit bila kena...orang y biasa kena ni bila electric dlm badan dia tinggi dia tak boleh sentuh benda metal...contoh tombol pintu.. filing cabinet.. troli.. paip kat sinki..ataupun bila sentuh orang lain...dan barang2 metal.. very sensitive... salah sorang y biasa kena electric shock ni adalah aku.... kadang2 bukan rajin sgt bwk sapu tgn tapi ada sbb knp selalu bring along sapu tgn tu...sbb utamanya sapu tgn tu buat lapik bila kena pgg benda metal...time tghhri y selalu kena...so kena hati2... bila ty kwn2 xde lak diorang selalu kena... agak2 lau aku pegang mentol leh nyala tak?... hehe..ttb tergiang2 lagu electric shock...electric shock..e...e..e...ee...kumpulan k-pop f(x) layan jgk
sekian..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...