Wednesday 31 October 2012

Resign Lagi??



Bismillah...



What! Resign? Why? What ur reason?..We treat u like sisters in here...
let me think first...
but..but..but sir...i already make up my mind and submit my resignation letter.
24 hours ..cannot meh? ..no matter what i want to resign..titik..nokhtah.sambil
tekan2 meja CFO tu....
uish dlm hati degilnya aku....
"i have a meeting now, tomorrow you dtg kerja lagi.." hati da x kuat ni nak nangis pun ada...
please sir let me go...merayu2 dlm hati je time tu...then dia suh staff lain pujuk...

x pasal2 bilik CFO penuh..
Dlm 5 org pujuk aku suh stay..bermula la Q & A. "i think they've something you hide..right?"..
"Ada sape2 kacau you ke?" .."kita sudah biasa dgn you why you mau resign"..
"why nurul?""you ingat company ni mau runtuh meh?".
wahh ini sudah lebey..mcm kena soal siasat polis..
aku duduk menekur lantai ibarat pesalah y curi gula2 kedai 7-e...(jap ada kena mengena ke)..
5 orang tembak aku secara rambang..mana x cedera...

Ada soalan y mampu aku jawab..aku jawab sehabis mungkin..tp bila aku dah buat keputusan
pujuk mcm mn pun kptsn sudah di dlm genggaman... resignation letter aku letak balik..
no matter what..die to die.. (berani konon padahal takut gak)
sambil kesat2 mata (sbb da nangis) aku keluar.. reason aku resign biar cek sorg je y tau...
tp y pasti cek x mau da mai kerja sini lagi...

Sok pg aku muncul kat opis ni lagi...tapi...tapi...tapi..semua org aku x tegur...
oh dimanakah hilangnya nurul y dulu...y sentiasa tersenyum tu...
y ramah dgn semua orang...rasakan...
muka jgn cakapla...elok lagi lemon y masam tu dr muka aku nih...(time tu je la)
CFO dah janji hari ni discuss tp ttb dia ada meeting kat luar..
x bole jadi nih...da janji kena tepati...pape pun aku x leh tunggu sampai esok
saja na nak psiko...

Esoknya aku dah x muncul2 da kt opis tu until now...berani buat sbb belum confirm..
and 24 hours can resign..

huahua..sekian...











2 comments:

  1. ok. ni ke kisahnya.. sabor eh

    ReplyDelete
    Replies
    1. gitu ler citernya cik kiwi...tp ada sebab disebalik tu jgk...rahsia...huahua

      Delete