Saturday 24 March 2012

Acu masuk hospital


Assalamualaikum...



Sgt sedih bila tgk acu sakit mcm ni...ade tonsil...dia xleh telan air...bibir dia pecah2..lidah sampai kale putih..tekak kering...ptg jumaat terus rushing balik kg sbb mak bgtau acu demam da tiga hari...esok pagi2 bwk acu p klinik..doktor nak inject tp dia keraskan badan...nak xnak doktor buat surat suruh antar hospital terus sbb mmg kena masuk air...sampai hospital aku tunggu kat luar...tp tb2 attendan hospital panggil aku suh masuk...sbb acu keraskan badan xnak kena cucuk amik darah...kata attendan dia nak kakak dia ada...Ya Allah mmg sgt susah nak pujuk acu...Aku sampai menangis pujuk dia bila 3 org attendan hospital pegang tgn dia nak amik darah...Mak duduk tepi je sbb tgk mak pun da letih...lastly dpt jgk amik darah dia lepas bergelut ngan adik...pastu acu kena warded...dia bebel2 ckp nak balik...nak balik...tp nak wat cmne terpaksa pujuk dia ckp elok2...

sbnrnya acu bole masuk special wad sbb dia ade kad oku..mcm mn ntah proses tu jd lmbt...sampai la acu keluar hospital dia duk wad biasa...dan sepanjang acu kena warded dia langsung x tinggal sembahyang...ni mmg aku tabik spring laju2 kat dia...dia istimewa dia sakit tp dia tau tanggungjawab dia walaupun bg pandangan kita solat dia mcm x sempurna..tp pandangan Allah tu yang penting...aku tgk sekeliling...mereka sempurna ada akal utk berfikir..tp solat x jaga...rs x malu ke tgk bdk y istimewa mcm dia pun tau tanggungjawab seorang muslin even tgh sakit...n acu tau cara solat org sakit mcm mana...ubat mmg dia xnak telan...terpaksa suruh nurse hancurkan ubat dulu......mak stay hospital sbb acu nak mak jgk...aku pg2 siap masak buat bekal tuk mak kemas rumah terus gerak p hospital...mlm pukul 10 br gerak balik...penat jgn ckp la...mmg penat...tp memikirkan mak lagi penat aku lupakan je penat aku y x seberapa tu...dgn tido dlm kereta..mkn x tentu.....aku belajar erti tanggungjawab..sedih bila acu ckp...acu nak abah...acu rindu abah...ms tu aku bukan sengaja nk keluar tp aku xnak acu tgk air mata aku...seboleh2nya aku kena kuat depan dia...kemudian hari selasa tghhri aku terpaksa balik shah alam..aku minta maaf dgn mak sbb terpaksa tinggalkan mak ngan acu...sbb ptg tu aku ade interview..aku bertolak p shah alam dgn berat hati...

Alhamdulillah pg khamis acu da boleh keluar... Kesian kat mak...sbb dlm tempoh 3 bulan ni mak non stop x rehat...Bulan 1 arwah abah exsiden...bln 2 kak awa bersalin...bulan 3 acu admitted hospital...harap bulan2 seterusnya baik2 saja...insyaAllah....


video ni aku rakam masa dia nak solat zuhur..
pastu mak suh jgn kacau dia..

No comments:

Post a Comment