Thursday 19 November 2009

x-cident

semalam 18/11/2009 jd satu memori yang takkan dilupakan. jadi kenangan di akhir semeter blajar kat uum..hehehe.

[malam sebelum kejadian]

kitorang kawan pakat kumpul ramai2..Aida,Aseh,Aku,Atiq,Ann,umiarah ngan hud...persahabatan sewktu awal2 msuk sem 1 dulu..bkn senang nak jumpa walaupun kami kos sama, cume hud je beza...
ktrg mkn ramai2 kat kafe petro...sok pagi2 N dah nak balik nek flight..
mlm tu ktrg tak balik kolej,sume stay pewaja..aseh je la balik bilik dia..pagi2 sok nak antar N g airport kat jitra.

[pagi sebelum kejadian]

kami terbangun lewat..aku rasa malas sgt nak ikut antar N pagi tu..berat hati..tapi memandangkan aku yg beria nak ikut aku gagahkan diri bangun...aida ngan umairah pun ikut sekali..hujan renyai2 menemani kami pg tu..bertolak dari kolej dalam pukul 7 pagi..dah lepas pintu gerbang aku teringat kena bc doa nek kenderaan..ckp kat dorg wei bc doa...pastu singgah canglun jap isi minyak. hujan time tu boleh la tahan..cglun da lepas nak masuk jitra pulak..dlm hati dah terdetik Atiq ni bwk laju..tapi tak terlafaz plak nak tegur..

[detik2 kejadian]

aku rasa tak sedap hati...Atiq bwk laju nih..dr jarak jauh aku nmpk kereta depan makin slow..rsnya depan tu traffic light..aku sentuh paha Atiq..Atiq slow...dia cepat2 turunkan gear..break mengejut...tindakan drastik aku terus tunduk..aku dengar tayar pecah then 'bang'..kepala aku rs pening..bibir aku rasa pedih..Ya Allah terkejutnya aku tgk kereta yang tersadai atas divider jln dan melanggar tiang lampu yg berharga Rm3000..Atiq plak mcm panik dia ckp kt N 'N kejap, aku nak reverse nih..'padahal kete dah sangkut kat divider..Atiq keluar terus org yg ada kat situ suruh kitrg sume keluiar..aku rasa pening pale sbb terhantuk dashboard..akibat aku tunduk..huhuhu..terima kasih kat pakcik2 jabatan perhilitan daerah jitra yang tolong kitrg dan tolong antarkan N..aku tgk Aida ngan Umairah tak pape..Alhamdulillah kitrg sume selamat..

[selepas kejadian]

kitrg stay dlm kete tunggu tuan punya kete sampai..tapi memandangkan pukul 7.45 pagi dan keadaan yang hujan mustahil tuk depa bgun pagi2 nih...waaaa lama ktrg tunggu sampai pukul 10 lebey br depa sampai..da la kat jln ktrg letak kete tu ada balai polis(lau tak silap)..polis2 tuh lalu lalang berhampiran kami..nsib dia tak berenti tanya bukan2..then kete anta bengkel..tau kos nak baiki mencecah seribu ringgit..tekejut kami sume..mn nak cekau duit??..bak kata Bob,tuan kete tu..'sharing is caring'..kitorang kongsi 200 sorg tuk byar...mlm aku nak tidur terasa dahi aku yang jendol ni benjol..huhuhu...

pape pun benda nak jadi..kalau kami lebih berhati2 mungkin kejadian ni tak berlaku..tapi setiap kejadian ada hikmahnya..dah tu menjadi penutup kenangan kami berada last sem di universiti..kwn2 sume..luv u all

No comments:

Post a Comment